Algemene Verkoop -en Leveringsvoorwaarden Toolbox B.V.
Artikel 1 – Definities
1.1. Ondernemer
De besloten vennootschap Toolbox B.V. gevestigd aan de Hamersveldseweg 6a, 3833GP te Leusden. Ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 67312098
1.2. Klant
Iedere natuurlijke persoon of rechtspersoon die een overeenkomst aangaat met de ondernemer
Hierin kan onderscheidt worden gemaakt tussen particulier (B2C) en zakelijk (B2B).
1.3. Particulier (B2C)
Is een persoon die producten of diensten koopt of gebruikt voor persoonlijk gebruik en niet voor commerciële doeleinden.
1.4. Zakelijk Klant (B2B)
Is een persoon die producten of diensten koopt of gebruikt voor zakelijk gebruik.
1.5. Klantenkaarthouder
Is iedere natuurlijke persoon vanaf 16 jaar alsmede rechtspersonen die in bezit zijn van de Toolbox B.V. klantenkaart. En door het houden van deze klantenkaart profiteert van voordelen.
1.6. Aanbod
Elke aanbieding van goederen en/of diensten zoals de ondernemer die in zijn winkel, catalogi, folders of anderszins aan de klant doet.
1.7. Overeenkomst
Elke overeenkomst inzake verkoop tussen klant en de ondernemer.
1.8. Prijs
De prijs van het aangeboden goed.
1.9. Overmacht
Een situatie waarbij een tekortkoming niet aan de ondernemer kan worden toegerekend.
1.10. Bedenktijd
Dit is de termijn waarin de consument gebruik van maken van zijn herroepingsrecht.
1.11. Het recht van retournering
De mogelijkheid voor de consument (B2C) om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst.
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
Naam bedrijf : Toolbox B.V.
Vestigingsadres : Hamersveldseweg 6a
E-mailadres : info@toolbox.nl
Telefoonnummer : 033 20 35 049
KvK-nummer : 67312098
BTW-nummer : NL8569.25.950.B01
Artikel 3 – Toepasselijkheid
3.1.
De algemene verkoop -en leveringsvoorwaarden zijn van toepassing op elke overeenkomst tussen klant en ondernemer. Toepasbaar op de aard van de overeenkomst; particulier of zakelijk.
3.2.
Voordat de overeenkomst wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene verkoop -en leveringsvoorwaarden aan de klant openbaar beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de ondernemer voordat de overeenkomst wordt gesloten, aangeven op elke wijze de algemene verkoop -en leveringsvoorwaarden bij de ondernemer in te zien zijn en dat zij op verzoek van de klant zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
3.3.
Afwijkingen van deze voorwaarden zijn slechts geldig indien deze schriftelijk anders zijn overeengekomen.
Artikel 4 – Het Aanbod
4.1.
De aangeboden goederen van de ondernemer worden zo duidelijk mogelijk en waarheidsgetrouw omschreven als redelijkerwijs mogelijk is. Indien de ondernemer in zijn aanbod getallen, maten, gewichten of andere eigenschappen noemt die voor het aanbod wezenlijk zijn, zal hij aan de nauwkeurigheid van deze opgave uiterste zorg besteden.
4.2.
Bij online verkoop zal de ondernemer tevens de volgende informatie verstrekken:
4.2.1.
Schriftelijk de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de particulier het recht van retournering gebruik kan maken.
4.2.2.
Het geografische adres van de ondernemer waar de particulier met de klachten terecht kan.
4.3.
Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden de ondernemer niet. Hierbij kan gedacht worden aan; druk -en of zetfouten, prijsberekening, achterstallige prijswijzigingen etc.
4.4.
Elk aanbod dient zodanige informatie te bevatten, dat voor de klant duidelijk is wat zijn rechten en verplichtingen zijn, indien hij het aanbod aanvaardt. Dit betreft in het bijzonder de prijs, de uitvoering, het eventuele recht van retournering, de wijze van betaling en overige condities.
Artikel 5 – De Overeenkomst
5.1.
De overeenkomst komt tot stand op het moment van aanvaarding van het aanbod door de klant van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
5.2.
Indien de overeenkomst mondeling wordt aangegaan, zal de ondernemer de aanvaarding van het aanbod bevestigen door middel van, tenminste aan aanbod, van een kassabon/ factuur of een schriftelijke bevestiging.
5.3.
De ondernemer is gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de levering bijzondere voorwaarden te verbinden indien hij gegronde reden heeft te vrezen dat de klant niet aan zijn verplichtingen zal voldoen. Deze grond kan zijn een concrete en recente negatieve ervaring van de ondernemer met de klant. Desgevraagd zal de ondernemer zijn motivering schriftelijk aan de consument verstrekken.
Artikel 6 – De prijs en betaling
6.1.
De prijs in het aanbod is inclusief BTW, doch exclusief eventuele verpakkings, bezorg- of- verzendkosten. Van alle bijkomende kosten zal de ondernemer tijdig voor het sluiten van de overeenkomst de klant opgaaf doen of gegevens verstrekken op grond waarvan deze kosten door de klant worden berekend.
6.2.
De ondernemer kan de prijs na totstandkoming van de overeenkomst doch aflevering niet verhogen, tenzij;
6.2.1.
De prijsverhoging het gevolg is van door de fabrikant opgelegde verwijderingsbijdragen of
6.2.2.
De prijsverhoging het gevolg is van veranderingen in het BTW-tarief en/of andere wettelijke heffingen of
6.2.3.
De prijsverhoging het gevolg is van nacalculatie of doorberekeningen door de fabrikant/ groothandel van o.a. transportheffingen, brandstof toeslagen en/of andere geopolitieke redenen.
6.3.
Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst, dienen de door de klant verschuldigde bedragen direct bij aankoop in de winkel te worden voldaan.
6.4.
Zakelijke klanten kunnen in overleg een rekening openen bij de ondernemer
Deze klanten kunnen op rekening bestellen, mits zij voldoen aan de gestelde kredietvoorwaarden. De ondernemer behoudt zich het recht voor deze faciliteit te weigeren of in te trekken. Door het openen van een rekening verbindt de zakelijke klant zich aan de volgende voorwaarden;
6.4.1.
Facturatie vindt plaats 1x keer per week boven een bedrag van 10 euro excl. btw.
6.4.2.
Betaling dient te geschieden binnen 30 dagen na factuurdatum, tenzij anders is overeengekomen.
6.4.3.
Betaalt de klant niet tijdig dan zendt de ondernemer na het verstrijken van de betalingstermijn een betalingsherinnering en geeft de klant de gelegenheid binnen 15 dagen na ontvangst van deze betalingsherinnering te betalen.
6.4.4.
Als na het verstrijken van de betalingsherinnering nog steeds niet is betaald dan is de ondernemer gerechtigd om wettelijke rente en buitenrechtelijke kosten in rekening te brengen. De hoogte van deze buitenrechtelijke kosten zijn onderworpen aan wettelijke grenzen (WIK). En hebben een hoogte van minimum € 40,- en een maximum van € 6775,-
6.4.5.
Wanneer er na maximaal 3 betalingsherinneringen geen gehoor wordt gegeven aan de oproep tot betaling zal de ondernemer de te vorderen facturen overdragen aan een incassobureau.
Artikel 7 – Overeenstemming, retourrecht en garantie
7.1.
De ondernemer staat er voor in dat de goederen die eigenschappen bezitten die, alle omstandigheden in aanmerkingen genomen, voor normaal gebruik nodig zijn. (alsmede voor een bijzonder gebruik voor zover dat is overeengekomen).
7.2.
De ondernemer staat er voor in dat de goederen voldoen aan de in het aanbod vermelde specificaties en niet in strijd zijn met op de datum van totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.
7.3.
De klant staat in voor de juistheid van de door hem verstrekte gegevens. Bij maatwerk, of indien goederen worden samengevoegd op aanwijzing van de klant, staat de klant in voor de opgegeven maten en de gegeven aanwijzingen tenzij er kennelijk sprake is van een vergissing en deze vergissing ook voor de ondernemer kenbaar moet zijn geweest. Indien de klant gegevens mondeling of telefonisch kenbaar maakt, komen de gegevens niet door de ondernemer schriftelijk zijn bevestigd voor risico van de klant. De ondernemer wijst de klant op dit risico.
7.4.
De klant heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde gegevens die op de overeenkomst betrekking hebben direct aan de ondernemer te melden.
7.5.
De ondernemer biedt de klant het recht om 1. (aankoop in de winkel) om een voorraadartikel binnen 8 dagen na aankoop te retourneren, mits ongebruikt en in de originele verpakking. 2. (online aankoop) om een artikel binnen 14 dagen na ontvangst te retourneren, mits ongebruikt en in de originele verpakking.
Maatwerk en bestelde goederen uitgesloten.
7.6.
De ondernemer biedt garantie op de geleverde producten conform de wettelijke bepalingen en eventuele fabrieksgaranties.
7.7.
Garantie vervalt indien een product onjuist is gebruikt of door derden is gerepareerd.
Artikel 8 – Uitvoering van bestelling
8.1.
De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van de bestelling van goederen. De ondernemer is gerechtigd de bestelling of onderdelen daarvan uit te laten voeren door niet bij hem in dienst zijnde derden.
8.2.
Met inachtneming van hetgeen heirover in artikel 4 van deze algemene verkoop -en leveringsvoorwaarden is vermeld, zal de ondernemer de geaccepteerde bestelling met bekwame spoed doch uiterlijk binnen dertig dagen uitvoeren, tenzij uitdrukkelijk een andere termijn werd overeengekomen. De klant dient, tenzij anders overeengekomen, bestellingen binnen 14 dagen na bericht van de ondernemer af te halen of te laten bezorgen. Laat de klant dit na dan zijn de daaraan verbonden kosten van, 10% van de bestelde waarde, voor zijn rekening.
8.3.
Indien de levering het zij door het (tijdelijk) niet op voorraad zijn van de bestelde goederen, hetzij om andere redenen vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de klant hiervan tijdig en zo mogelijk binnen 14 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. Met in achtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze Algemene verkoop -en leveringsvoorwaarden is vermeld heeft de klant bij overschrijding van de overeenkomen bezorg – of levertijd met meer dan 14 werkdagen het recht om de overeenkomst te ontbinden (zonder kosten). In geval van overmacht kan de overeenkomst niet direct worden ontbonden tenzij de nakoming blijvend onmogelijk is geworden.
8.4.
Indien levering van besteld goed onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zodanige inspanningen verrichten als de redelijkheid en billijkheid met zich brengen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen.
hierover, de levertijd en over de eventuele meer- of minderprijs informeert de ondernemer de klant op duidelijke en begrijpelijke wijze. Stemt de klant niet in met levering van het vervangend artikel, dan heeft hij het recht om de overeenkomst te ontbinden (zonder kosten).
8.5.
Levering kan in onderling overleg geschieden in gedeeltes, naarmate de goederen gereed of voorradig zijn.
Artikel 9 – Eigendomsvoorbehoud
9.1.
De ondernemer behoudt zich de eigendom van de aan de klant geleverde goederen voor zolang de klant deze niet volledig heeft betaald, onverminderd de aan de klant op grond van de wet toekomende rechten. De klant wordt pas eigenaar van het gekochte goed als hij de koopsom volledig aan de ondernemer heeft voldaan.
Artikel 10 – Aansprakelijkheid
10.1.
De ondernemer is niet aansprakelijk voor enige schade voortvloeiend uit het gebruik van geleverde producten, tenzij sprake is van opzet of grove nalatigheid.
10.2.
De ondernemer is nimmer aansprakelijk voor gevolgschade of bedrijfsschade.
10.3.
De aansprakelijkheid van de ondernemer is in ieder geval beperkt tot het factuurbedrag van het betreffende product.
Artikel 11 – Overmacht
11.1.
De ondernemer is niet gehouden tot nakoming van enige verplichting indien daartoe gehinderd wordt door overmacht.
11.2.
Onder overmacht wordt verstaan elke omstandigheid buiten de wil van de ondernemer die de nakoming van de overeenkomst tijdelijk of blijvend verhindert.
Artikel 12 – Toepasselijk Recht en Geschillen
12.1.
Op alle overeenkomsten tussen de ondernemer en de klant is Nederlands recht van toepassing.
12.2.
Geschillen zullen uitsluitend worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waarin de ondernemer is gevestigd.
Artikel 13 – Klantenkaart
13.1.
Deze algemene verkoop -en leveringsvoorwaarden zijn van toepassing op het aanvragen, het in bezit hebben en het gebruiken van de Toolbox Klantenkaart. (hierna de ‘klantenkaart’). De houder van de klantenkaart heeft bij het invullen van het aanvraagformulier kennis kunnen nemen van de algemene verkoop -en leveringsvoorwaarden en daarmee akkoord is met deze algemene verkoop -en leveringsvoorwaarden.
13.2.
De klantenkaart kan worden aangevraagd door ieder natuurlijk persoon vanaf 16 jaar alsmede rechtspersonen. De klantenkaart is te verkrijgen in de fysieke Toolbox B.V. vestiging. Pas na volledige registratie van de klantenkaart geeft deze recht op de omschreven voordelen. De klantenkaart is persoonsgebonden.
13.3.
De Toolbox Klantenkaart biedt op fysiek vertoon of bij opgave van postcode en huisnummer, de klantenkaarthouder voordeel bij aankopen bij Toolbox B.V.
13.4.
Bij besteding van elke euro in de Toolbox B.V. winkel krijgt de particuliere klantenkaarthouder één punt. Bepaalde artikelen kunnen recht geven op extra punten. Spaarpunten worden berekend aan de hand van het netto kassabedrag, dus het aankoopbedrag minus eventuele kortingen en/of kortingsbonnen. Bij het retourneren van een aankoop heeft Toolbox B.V. het recht de bij die aankoop ontvangen spaarpunten terug te boeken.
13.5.
Spaarpunten kunnen niet worden gespaard over acties, aanbiedingen, en afgeprijsde artikelen.
Tevens zijn de volgende productengroepen per definitie uitgezonderd op het spaarsysteem;
elektrisch gereedschap, bouwstoffen, batterijen, brandstoffen, statiegeld, borg, huur, arbeid en verzendkosten.
13.6.
Vanaf 200 punten (t.w.v. €10,-) is het mogelijk om het tegoed in te zetten als korting op aankopen. Wanneer de particuliere klantenkaarthouder tegoed of een deel daarvan in wil zetten als korting, wordt dit aangegeven bij de balieverkoper. Wanneer de particuliere klantenkaarthouder het tegoed wil opnemen dient de klantenkaart overhandigd te worden aan de balieverkoper. Tevens is het mogelijk om dit aan de hand van postcode en huisnummer aan te geven. Tegoeden op de klantenkaart zijn niet inwisselbaar tegen contanten.
13.7.
Spaarpunten vervallen na 12 maanden wanneer er geen punten worden gespaard. Toolbox B.V. behoudt zich het recht om het spaarpuntensaldo te laten vervallen als de spaarpunten ouder zijn dan 24 maanden.
13.8.
De Toolbox Klantenkaart kan tevens ingezet worden voor zakelijke klanten. Zakelijke klanten kunnen geen gebruik maken van het spaarsysteem maar zullen in overleg worden geplaatst in branche specifieke klantkortingsgroepen. Zij ontvangen de afgesproken voordelen direct op hun (contant) factuur.
Voor zakelijke rekening klanten (met meerdere werknemers) kan de Toolbox Klantenkaart worden ingezet als identificatie kaart. Zodat de bevoegde werknemers op rekening aankopen kunnen doen.
13.9.
De Toolbox Klantenkaart blijft eigendom van Toolbox B.V.. De klantenkaart is strikt persoonlijk. Het is niet toegestaan om de klantenkaart uit te lenen aan derden, behoudens personen uit het eigen huishouden. Indien Toolbox B.V. schending constateert krijgt de klantenkaarthouder een waarschuwing. Bij herhaling kan de klantenkaart zonder opgaaf van redenen worden ingenomen of geblokkeerd. Indien de kaarthouder de klantenkaart niet meer wenst te gebruiken, dient deze klantenkaart ingeleverd te worden bij Toolbox B.V.
13.10.
Toolbox B.V. behoudt zicht het recht om de aan de klantenkaart verbonden voordelen te wijzigen en/of in te trekken. Toolbox B.V. behoudt zich tevens het recht om, het Toolbox Klantenkaart programma te wijzigen of in zijn geheel te beëindigen. Een wijziging of beëindiging zal kenbaar gemaakt worden in de winkel van Toolbox B.V.. Het gespaarde aantal punten komt bij beëindiging automatisch te vervallen. Deze beslissing ligt uitsluitend bij Toolbox B.V. en is niet open voor discussie.
13.11.
De door klant ingevulde persoonsgegevens en aankopen worden opgeslagen in de Toolbox B.V. database. Deze gegevens worden met de grootst mogelijke zorgvuldigheid behandeld en beveiligd. De verantwoordelijke voor de gegevensverstrekking is Toolbox B.V. in overeenstemming met de geldende Europese wetgeving van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).Voor meer informatie over hey privacy beleid en de wijze waarop Toolbox met persoonlijke gegevens omgaan, verwijzen we naar onze privacyverklaring.